112 éves a Magyar Egyetemi - Főiskolai Sportszövetség

A Nemzeti Diák, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség tagja

Veszélyes és röhejes sportbakik - Avagy hogyan ne eddz

Mindig szívesen klikkelünk elbaltázott edzésvideókra, amik történései viccesek ugyan, de egyúttal nagyon veszélyesek is! Ezért ne told túl az edzést és mindenképpen konzultálj szakértőkkel, hogy elkerülhesd a hasonló pillanatokat!

Olvasási idő: 2 perc

Megvan az videó, mikor a srác felugrik, hogy néhány húzódzkodást csináljon, ám a rúd leszakad és a srác a földön végzi? Vagy amikor gumikötéllel edz, de nincs jól rögzítve és arcon/háton csapja a szerencsétlen sportolni vágyót? Ugye ismerősök ezek a bakik? Tele van az internet viccesebbnél viccesebb videókkal, ám a poénon túl ezek nagyon is veszélyes mutatványok, komolyan le is sérülhet az ember.

Nézd csak, például így nem jó...

Visszatérő elem ezekben a videókban a túl nagy súlyt felemelni vágyó egyén, aminek a vége rendszerint az, hogy a súly ráesik, elesik a súllyal stb. És ezek nem csak véletlen felvételek, hanem jól megkomponált próbálkozások, hogy lássa ország-világ, hogy mennyire erősek. Természetesen fontos, hogy feszegessük a határainkat, hiszen ez a fejlődés kulcsa, de túlzásokba nem érdemes esni, hiszen egy életre megnyomoríthat bennünket egyetlen sikertelen próbálkozás egy menőnek gondolt Insta-posztért.

Ezek a srácok is benézték...

Az emberek fantáziája nem ismer határokat akkor sem, amikor sporteszközökről van szó. Sokaknak jó ötletnek tűnik egymásra pakolni a súlyokat majd a tetejére ugrani, ami persze nem sikerül, mert a tárcsák elcsúsznak egymáson, így csúnya bukás a vége. De a jó gép helytelen használata is hasonló eredménnyel zárul. Ha a futópadon elbambulsz, nagyot koppanhatsz.

Így ne tedd...

Az otthoni edzés meg aztán különösen veszélyes tud lenni, hiszen hajlamosak vagyunk abba a hibába esni, hogy nem megfelelő eszközöket szerzünk be, hanem megoldjuk okosba’ és felhasználjuk azt, ami a ház körül található. Egy ponton túl azonban már ez is veszélyes: a bútorok helyett inkább a súlyzót használjuk, de a gumikötelet is rögzítsük mindig megfelelően. Pakoljunk el, ne zavarja semmi az edzésünket, és a házi kedvenceket is tartsuk távol ha lehet, mert kellemetlen meglepetéseket tudnak okozni. Na és persze az sem hátrány, ha a drágán vásárolt eszközök használatával tisztában vagyunk...

Ellenpéldák otthoni edzésre... 

...+extra baklövések. 

És ami a legfontosabb: ne a kamerának edzz! Attól nem leszel sem erősebb, sem egészségesebb, ha az egész világ látja, hogyan nyomsz fekve, vagy hogy emelsz fel több száz kilót. Edzéskor tedd messze a telefont és csak a gyakorlatokra fókuszálj, akár otthon vagy, akár az edzőteremben. A kondigépekhez kérd a szakértő segítségét, hogy tudd, mi mire való. Mindig magadra figyelj, a saját edzésmunkádra.

Vagyis ezt ne tedd.

Na persze nem csak veszélyes de valóban vicces videók is vannak, edzőtermi kandikamerák, amik furcsa mozdulatokat, nagy eséseket mutatnak nekünk. A Gym Falls csatornáján folyamatosan új videók érkeznek.

Tanulj mások hibáiból, vigyázz az egészségedre!

Szöveg: Janzsó Miklós

Fotó: freepik

Hírkategóriák

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

KORÁBBI BEJEGYZÉSEK












Banner
Banner
Banner
Támogatóink