112 éves a Magyar Egyetemi - Főiskolai Sportszövetség

A Nemzeti Diák, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség tagja

Tervezz és étkezz okosan!

A veszélyhelyzet étkezési szokásaink megváltoztatására is kényszerít. Éppen ezért nagyon fontos, hogy ilyenkor is helyesen táplálkozzunk, ehhez adunk néhány tippet!

Olvasási idő: 1,5 perc

A koronavírus terjedésének megállítására Magyarországon is kérik a lakosságot hogy maradjanak otthon. Magunknak is azzal tesszük most a legjobbat, ha a boltba járások számát is korlátozzuk, ez pedig gyökeresen megváltoztatja a korábban kialakult étkezési szokásainkat.

A WHO ajánlása alapján érdemes jól megtervezni az étkezéseinket, és ehhez megfelelően vásároljunk. Elsősorban friss árut vegyünk, lehetőleg sok zöldséget és gyümölcsöt, hogy elkerüljük a felesleges cukor, só és zsír bevitelét a szervezetünkbe, amelyeket a különféle készételekkel vagy gyorsfagyasztott árukkal vinnénk be.

Ha megteheted, akkor főzz otthon, ha együtt étkezik a család, az más szempontból is hasznos. A WHO arra figyelmeztet, hogy a megszokott napirendtől eltérő helyzetekben könnyen kialakulhat a túlevés gyakorlata, ezért különösen fontos, hogy csökkentsük a bevitt só, cukor és zsír mennyiségét és ha lehet kerüljük az alkoholt is. Helyette igyunk sok cukormentes folyadékot és fogyasszunk sok rostot.

Lássuk, hogy mik azok ételek, amelyeket a WHO a “legjobb vásár” névvel látott el:

  • Sokáig eltartható friss zöldségek: citrusfélék, alma, banán (utóbbi kettőt kis darabokra vágva le lehet fagyasztani, hogy legyen később a turmixba). A zöldségek közül a gyökérzöldségek, mint a sárgarépa vagy a retek nagyon hasznosak ilyenkor. De kevéssé romlandók a káposztafélék is. Legyen otthon hagyma, fokhagyma és gyömbér is!
  • Fagyasztott gyümölcsök - olcsóbbak, mint a friss társaik, de így is tartalmaznak rostot, turmixnak, joghurtba kiválóak.
  • Hüvelyesek - hogy elegendő fehérjéhez juss.
  • A teljeskiőrlésű gabonákból készült tészták és egyéb termékek szintén segítenek egészségesnek maradni.
  • Mogyorót, diót és más magvakat is érdemes beszerezni, de csakis a sótlan és édesítetlen változatot - ennél egészségesebb nasi nem is kell!
  • Tárazz be üveges zöldségből és olajos halból is - habár ezek címkéjén muszáj ellenőrizni az összetevők listáját. Az üveges és konzerves termékek rejtett cukrot tartalmazhatnak, míg a halaknál a hús higanytartalma okozhat problémát. Egyik terméken sem szabad pénzt spórolni (az akciósat választani az összetevők ismerete nélkül), az egészségünk láthatja kárát.
  • Legyen otthon tojás és cukormentes növényi tej is (hosszú eltarthatósága okán egészen biztosan nem kell hetente boltba rohanni érte).

Ezek alapján érdemes összeállítanod az étrended, hogy megőrizd egészséged a karantén ideje alatt is!

Szöveg: Janzsó Miklós

Fotó: Pixabay

Hírkategóriák

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

KORÁBBI BEJEGYZÉSEK











Banner
Banner
Banner
Támogatóink