112 éves a Magyar Egyetemi - Főiskolai Sportszövetség

A Nemzeti Diák, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség tagja

Sokoldalú táplálék - Változatos étkek zabból

A zab önmagában rendkívül változatosan felhasználható gabonaféle. Laktató, magas tápértékű és külön előnye, hogy megfizethető, mi több, hosszú ideig eltartható egy jól zárható edényben. Reggelire vagy a délutáni falási roham elkerülésére is kiváló alternatíva.

Olvasási idő: 3 perc

Zabfalatok gyorsan, egyszerűen

Egy villa segítségével összetörünk két érett banánt. Hozzáadunk annyi zabpelyhet, hogy formázható masszát kapjunk. A masszából tenyér nagyságú korongokat készítünk, amelyeket 180°C-os sütőben 10 perc alatt készre sütünk. Fogyaszthatunk mellé növényi alapú tejhelyettesítő italokat, joghurtot vagy szezonális gyümölcslevet.

A sokoldalú zabkása

Egy tálban összekeverünk 30g apró szemű és 30g nagy szemű zabpelyhet, felöntjük annyi forró tejjel, hogy bőven ellepje a zabkása alapját, majd 5-6 percig állni hagyjuk. Az így elkészült reggeli zabpelyhünk ízvilágát tovább fokozhatjuk különböző bogyós vagy trópusi gyümölcsökkel, kókuszreszelékkel, kókusz-chipsszel, illetve olajos magvak, csoki-pasztilla vagy akár aszalt gyümölcsök hozzáadásával. Édesíthetjük nyírfacukorral, kókuszcukorral, vagy édesítővel.

 
Négy tipp a változatossághoz:
  • Almás-fahéjas: a főzés előtt a hozzávalókhoz reszelünk 1 almát, fahéjjal megszórjuk.
  • Kakaós-mazsolás: 1 evőkanál cukrozatlan kakaóport és egy marék mosott mazsolát teszünk az alaphoz, mielőtt a főzéshez hozzáfognánk.
  • Kókuszos: az előzőekhez hasonlóan (naná, hogy még főzés előtt) 2 evőkanál kókusszal megszórjuk és elkeverjük.
  • „A ropogós”: az alaprecept szerint elkészítjük, majd a legvégén pár szem dióval, mandulával és török mogyoróval megszórjuk.

Zabpalacsinta amerikai módra

2 tojást és 1 banánt alaposan összekeverünk fél bögre zabliszttel és fél bögre zabpehellyel, valamint egy csipet sóval. Egy teflonserpenyőbe kevés olajat töltünk, beleterítjük a palacsintatésztát, majd mindkét oldalán 2-2 percig sütjük. Joghurttal, friss, szárított vagy aszalt gyümölcsökkel és egy kevés juharsziruppal díszítve tálaljuk.

Zabkorpa joghurttal

Amennyiben még az eddigieknél is gyorsabb, ám egészséges reggelit szeretnénk, akkor a boltban vásárolt natúr joghurtunkat érdemes 1 púpozott teáskanál zabkorpával rostdúsabbá tenni.

 

Előkészületet igényel, de megéri! A ropogós granola titka

Egy mixer segítségével dolgozd össze:

  • 2 bögre nagy szemű zabpehely,
  • fél bögre olajos mag,
  • fél bögre gyümölcs (lehet szárított vagy aszalt is),
  • 2-3 evőkanál édesítőszer
  • 2-3 evőkanál napraforgóolaj.

Az alaposan összedolgozott masszát sütőpapírral bélelt tepsire halmozzuk, ezután előmelegített sütőben, 180°C-on 8-10 percig sütjük. Miután kihűlt, fogyaszthatjuk növényi tejjel vagy joghurttal.

 

Forrás: NÉBIH - www.szupermenta.hu

Fotó: pixabay

Hírkategóriák

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

KORÁBBI BEJEGYZÉSEK











Banner
Banner
Banner
Támogatóink