112 éves a Magyar Egyetemi - Főiskolai Sportszövetség

A Nemzeti Diák, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség tagja

Nordic walking - a természetbarát mozgásforma

Sokan tévesen kizárólag az idősek mozgásformájaként tartják számon, holott kiváló kalóriaégető, de terápiás céllal, sportsérülések és operációk utáni gyógytorna részeként is sikerrel alkalmazható.

Olvasási idő: 2 perc

A közel 20 éve népszerű tömegsport, Hippokratész, a görög orvos és filozófus elméletén alapul, mely' szerint a séta a legjobb orvosság.

 

Mit jelent a Nordic Walking?
A sportágat először Finnországban kezdték el űzni, s a sífutók körében terjedt el, mint a leghatékonyabb nyári erőnléti mozgásforma.

 

1997-ben mutatkozott be önálló sportágként, s ekkor alkották meg a Nordic Walking elnevezést, melyet magyarul északi járásnak, északi sétának fordíthatunk.

 

Egy speciális botok segítségével végzett, ütemes gyaloglás a sport lényege, mely' változatos terepeken és tájakon végezhető.

A mozgásforma kevés eszközt igényel, mindössze - az említett - speciális botokat és egy jó terepfutó vagy túra cipőt. Egyesíti a gyaloglás, a futás és a sífutás előnyeit. A bot használata dinamikát, ritmust ad a gyaloglásnak, és részlegesen tehermentesíti az alsó végtagokat, így kímélve az amúgy is sokak számára problémát jelentő térdeket. A felsőtest szerepe megnő, ide kerül át a terhelés egy része, dinamikus mozgásba hozva a karokat, hátizmokat egyaránt.

 

Milyen korosztálynak ajánlott?

Szinte minden korosztálynak ajánlott sport, fogyókúrás céllal vagy edzettség megszerzésére és szinten tartására, kismamáknak terhesség alatt és után, teljesen egészségeseknek és mozgásukban valamennyire korlátozottaknak egyaránt.

 

A kor nem akadály, a botok javítják az egyensúlyérzetet és stabilitást, így a fiataloktól idősekig bárki elkezdheti.

A sport hazájában Skandináviában a nordic walkingot terápiás céllal, sérülések és operációk utáni gyógytorna részeként is sikerrel alkalmazzák.

 

A sportág legnagyobb előnyei
A hagyományos gyalogláshoz képest 46%-kal több kalóriát égethetünk el ezzel, a természetben, aktívan kikapcsolódva.

Gyorsan elsajátítható a mozgás technikája és nem igényel nagy és rendszeres anyagi befektetést. Mozgásszervi panaszok és más betegségek kezelésére is alkalmas és az emberi izomzat 85-90%-át edzi.

 

Remek stresszoldó hatású, a testmozgás hatására felszabaduló hormonok természetes ellenszerei a depressziónak, s a természetjárás pozitív hatásai is közismertek.

 

A koordináció folyamatos gyakorlása stimulálja agyunkat, ezáltal jó hatással van rá, így nem csak testileg de szellemileg is felfrissülünk az aktív mozgástól.

 

Nagyon minimális terheléssel is elkezdhető, később pedig fokozatosan emelhető az intenzitása, az adott egyén teherbírásának megfelelően, így személyre szabható.

 

Vizsgaidőszakban különösen nagy hányadát töltjük időnknek a falak között, sokszor mesterséges fényben, friss levegőt nélkülözve. Ezt a szabad levegőn végzett mozgás képes ellensúlyozni, mely' minden érzékszervünkre hat és kiegyensúlyozottá tesz. Fogjunk össze barátainkkal, családtagjainkkal és próbáljuk ki ezt az üdítő mozgásformát a jó időben! A sport előnye, hogy akár városi parkokban, vagy nagyobb erdei kirándulások alkalmával egyaránt űzhetjük, így mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb terepet.

 

Forrás: bejarhatomagyarorszag.eu

Fotó: PxHere, pixabay

Hírkategóriák

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

KORÁBBI BEJEGYZÉSEK











Banner
Banner
Banner
Támogatóink