112 éves a Magyar Egyetemi - Főiskolai Sportszövetség

A Nemzeti Diák, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség tagja

Mérd magad! – Neked vajon milyen a fittségi szinted?

Aki fitt, annak életminősége jobb, hiszen fizikai és szellemi tevékenysége hatékony és tartós, testi-lelki egészsége kiegyensúlyozott és szilárd.

Olvasási idő: 2 perc

Sokféleképpen lehetünk fittek: lehetünk erősek, mint a súlyemelők, hajlékonyak, mint a tornászok, vagy ügyesek, mint a labdajátékosok, de a fittségnek ezen a formái nem feltétlenül függnek össze az egészséggel.

 

Életminőségünk összefüggésben van az egészségközpontú fittség szintünkkel.

Ha meg szeretnéd tudni, hogy az egészségközpontú fittség szinted eléri-e a könnyűfizikai munka és a hatékony szellemi munkavégzéshez szükséges szintet, végezd el az egészség szempontjából leglényegesebb kondicionális képességek (aerob fittség és általános testi erő-erőállóképesség fittség) megbízható mérésére kifejlesztett Hungarofit motorikus próbarendszert!

 

Aerob fittség mérése

Cooper-teszt 12 perc folyamatos futás/kocogás (m).

A mindennapi tevékenység során leginkább igénybe vett izomsorok erő- erő-állóképességének mérése.

  1. A láb dinamikus erejének mérése: Helyből távolugrás, páros lábbal (m).
  2. A hasizmok dinamikus erő-állóképességnek mérése: Hanyattfekvésből felülés térdérintéssel, folyamatosan (db).
  3. A hátizmok dinamikus erő-állóképességnek mérése: Hason-fekvésből törzsemelés- és leengedés, folyamatosan (db).
  4. A kar-és a vállöv dinamikus izomerő-állóképességének mérése: Mellsőfekvőtámaszban kar-hajlítás és nyújtás folyamatosan (db).

A rendszeres fizikai aktivitás/testedzés támogatja testi-lelki-szellemi egészségünk megtartását, mert

– növeli az állóképességet és egyéni energiát,

– fokozza az intenzív és hatékony fizikai-szellemi munkavégzést, 

– könnyebbé és tudatosabbá teszi stresszhelyzetek kezelését,

– javítja a határozottságot, a döntésképességet,

– elősegíti a testi-lelki harmóniát (csökkenti a depresszió, a hipochondria és a szorongás kialakulását),

– növeli a szellemi koncentrációs képességet és kitartást,

– növeli a biztonságérzetet, az önbecsülést, az önbizalmat, az akaraterőt, 

– vonzóbbá/karcsúbbá alakítja a testet, hatékonyan szabályozza az optimális testösszetétel kialakítását, elősegíti a jobb megjelenést,

– növeli az erősebb aktív izom- és csontrendszer kialakulását és megtartását, késlelteti a csontritkulást, lelassítja az öregedési folyamatot,

– elősegíti a nyugodtabb mélyebb alvást, és a szervezet gyorsabb regenerálódását,

– csökkenti a testi panaszokat (jobb emésztés, ritkább székrekedés, stb.),

– nagymértékben elősegíti a jobb közérzet kialakítását,

– csökkenti az ízületi- és hátfájdalmakat,

– segíti a szív –érrendszeri, mozgásszervi, daganatos és elhízással járó betegségek megelőzését,

– tökéletes testtartást biztosít,

– alkalmat ad a társas és egyéni kapcsolatok létesítéséhez és a már meglévő kapcsolatok ápolásához.

 

 

Elemi érdek, hogy minél előbb szembesüljünk azzal, hogy az egészséges létezés stabil megtartásához, a hatékony és tartós szellemi munkavégzéséhez az itt megjelölt teljesítmény, fittségi szinteket kell elérni, megtartani. A felsőoktatásban tanulók jellemzően 85-88%-a nem éri el ezeket a fittségi szinteket. Az elérendő cél (a teljesítményszintek) ismeretében, hogy mindenki saját maga (önállóan minimális idő és anyagi ráfordítással) tegyen legtöbbet ezen fittség szintek elérése és megtartása érdekében. Több éves tapasztalat igazolja, hogy az egészség és terhelhetőség szempontjából leglényegesebb kondicionális képességek hiányossága is 1-2 év alatt, heti 3x1 óra, tudatosan végzett mozgásprogrammal felszámolhatók.

 

Mérés elvégzése:  https://app.hungarofit.hu/

 

 

Forrás: dr. Fehér Györgyné dr. Mérey Ildikó testnevelő tanár, címzetes egyetemi docens, a Hungarofit motorikus próbarendszer megalkotója

https://hungarofit.hu/

 

Hírkategóriák

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

KORÁBBI BEJEGYZÉSEK










Banner
Banner
Banner
Támogatóink