112 éves a Magyar Egyetemi - Főiskolai Sportszövetség

A Nemzeti Diák, Hallgatói és Szabadidősport Szövetség tagja

Így edzz a bejgli-háj ellen!

Te is várod már a karácsonyt, hogy együtt legyél a szeretteiddel és mennyei fogásoktól roskadozzon az ünnepi asztal? Azért nem baj, ha már most számba veszed, hogyan dolgozod majd le a felszaladó kilókat. Mutatunk néhány ütős edzéstervet segítségképpen.

Olvasási idő: 1,5 perc

Már mindenki vágja a centit. A család, az ajándékozás, a beszélgetések és az elmaradhatatlan evés, ivás. Gondolj bele, milyen jó lesz, hogyha fitten ülsz az asztalhoz, mert folyamatosan edzésben vagy? Jól hangzik, ugye? Nem véletlenül találtak ki a 12 Days of Christmas című dalt átköltve könnyedebb és ütősebb edzésterveket, amit ha végigcsinálunk, könnyebben maradunk formában a bőséges ünnepi lakoma után is. Napi 15-20 perc edzéssel könnyedén hozhatod magad formába.

A tizenkét napos kihívások között vannak könnyebbek, vannak nehezebbek, és vannak kimondottan brutálisak is, amit leginkább a komoly sportolóknak ajánlunk. A könnyebbeket akár kezdők is megcsinálhatják: plank, felülés, fekvőtámasz, húzódzkodás, lábemelés és ennek társai szerepelnek ezekben az edzéstervekben, folyamatosan növekvő ismétlésszámmal és egyre több gyakorlattal. Ezen az oldalon leírást olvashatsz a gyakorlatokról. Ez az edzésterv pedig kezdők számára ajánlott, kardió és erősítő edzésekkel, hogy jó formában legyetek az ünnepek alatt. A karácsonyi ebéd előtt pedig ezt az edzést csináld végig, és akkor garantáltan nem szaladnak fel a kilók!

Nem muszáj persze ragaszkodni a 12 napos edzéstervhez, elég ha a karácsonyi előkészületek közé becsempészel egy kis testmozgást: míg várod, hogy sül a süti, csinálj meg néhány guggolást. Ha már úgyis lépcsőznöd kell, tedd HIIT-edzéssé, hogy egy helyett ötször mész fel-le. További ötleteket itt olvashattok.

Lehet vicces is az edzés: nézzétek a Reszkessetek betörőket, és ahányszor a két jómadár jajgat, csináljatok néhány felülést! De igaz ez bármelyik karácsonyos filmre, ezen az oldalon, jó ötletek vannak, hogyan használjátok a filmeket edzésre.

A lényeg mindegyik edzésben az, hogy legyen folyamatos, még ha csak napi 15-20 percről, vagy épp kevesebbről van szó. És mellé beépíthetsz lazító jógát is. Ne feledd a helyes étkezést sem, hogy teljesen fitten várhasd a karácsonyt!

Szöveg: Janzsó Miklós

Fotó:freepik

Hírkategóriák

LEGUTÓBBI BEJEGYZÉSEK

KORÁBBI BEJEGYZÉSEK












Banner
Banner
Banner
Támogatóink